Přejít na obsah

O oboru



Instalace květná zahrada ZUŠ Open

Cílem výtvarného oboru je vytvoření podmínek pro bezprostřední radost z tvoření. Celostní rozvoj osobnosti s aktivním, déletrvajícím vztahem k výtvarnému umění.

 

Přípravné studium výtvarné výchovy navštěvují děti od 6 let. Ke studiu nastupují na základě výsledků talentových zkoušek a výtvarný obor navštěvují 1x týdně na 2 vyučovací hodiny. PVV trvá maximálně 2 roky a je zaměřena na rozvíjení předpokladů pro výtvarné studium I. stupně. Děti tvoří maximálně v 15členných skupinách, učí se naslouchat, rozhodovat, zapojit fantazii, nebát se experimentovat, nestydět se za svůj výkon. Zabývají se různorodými tématy ve výtvarných řadách, poznávají a reflektují svět lidí a svět fantazie, rozvíjí své vnímání, myšlení a cítění. Formou výtvarných her se seznamují s výtvarným jazykem.

I. stupeň je sedmileté studium, ve kterém žáci rozvíjí výtvarné myšlení, cítění a dovednosti ve 4 základních předmětech:
Plošná tvorba, Plastická a prostorová tvorba, Objektová a akční tvorba, Film a fotografie.

Kalendář města Ústí nad Orlicí 2022

Žáci jsou přijímáni ke studiu po absolvování přípravného studia nebo na základě talentových zkoušek či pohovoru. Výuka probíhá ve 3hodinových blocích 1x týdně. Žáci tvoří samostatně i ve skupinách, témata zpracovávají ve výtvarných řadách nebo formou projektového vyučování. Jsou vedeni k hlubší úvaze a získání nových zkušeností, kde se výslednou skutečností stává samotný proces objevování a sebepoznávání a v závěru výtvarný artefakt. Vedeme žáky k pochopení souvislosti mezi námětem a prožitkem, k uplatnění vlastní fantazie, ke svobodnému způsobu vyjádření se výtvarnými prostředky. Nahlížením skutečností z více rovin a pozorováním světa si žáci osvojují otevřenější postoj k lidem, věcem a přirozeně sami k sobě.

Studium II. stupně je čtyřleté s rozšířenou hodinovou dotací pro výuku výtvarné kultury. Žáci dále prohlubují získané zkušenosti a dovednosti a zaměřují se na hlubší porozumění neverbální komunikaci na pracovní postupy, technologii. V závěru studia se věnují oblasti, ve které jsou více disponováni. Cílem studia je dovést žáky k uplatňování schopnosti komunikovat uměleckými prostředky a k samostatné spontánní a poučené výtvarné tvorbě.