Vrstevnické vzdělávání v rámci programu Šablony OP JAK II – inspirace a motivace zpraxe studenta bicích nástrojů
V rámci projektu „Vrstevnické vzdělávání“, realizovaného díky podpoře z programu Šablony
OP JAK II, se naší škole podařilo uskutečnit jedinečný vzdělávací přínos, který nejen obohatil
výuku, ale také významně podpořil motivaci a osobní rozvoj žáků.
Student třídy bicích nástrojů Lindy Gregarové, který se v loňském roce zúčastnil prestižních
letních kurzů na Berklee College of Music v americkém Bostonu, byl po náročném
výběrovém řízení přijat ke studiu na této uznávané hudební univerzitě. Od září 2025 zde bude
pokračovat ve studiu hry na bicí nástroje.
V rámci své pedagogické praxe a zapojení do programu Šablony OP JAK II se tento
talentovaný student aktivně podílel na vrstevnickém vzdělávání – sdílel své zkušenosti, vedl
praktické workshopy, motivoval a inspiroval své vrstevníky. Jeho přístup byl velmi přirozený,
partnerský a zároveň odborný, což vedlo k velkému zájmu a aktivnímu zapojení ostatních
studentů.
Součástí jeho působení byla také aranžmá skladby pro soubor bicích nástrojů Co-Bo-Drums,
kterou studenti společně nastudovali a s úspěchem prezentovali na ústředním kole soutěže
bicích nástrojů v kategorii souborové hry. Tento projekt nejen ukázal schopnosti a tvořivost
samotného studenta, ale především podpořil týmovou spolupráci, umělecké nasazení a chuť
ostatních studentů dále se rozvíjet.
Zpětná vazba od zúčastněných žáků byla velmi pozitivní – oceňovali nejen odbornou úroveň,
ale zejména možnost učit se od svého vrstevníka, který prošel podobnou cestou a nyní jim
může být inspirací i reálným příkladem možného profesního růstu.
Tento výstup v rámci projektu Šablony OP JAK II je příkladem dobré praxe, kdy propojení
mezinárodní zkušenosti, vrstevnického přístupu a umělecké kreativity vede k výraznému
posunu v kvalitě výuky i atmosféře ve třídě.
Za třídu bicích nástrojů Linda Gregaová, DiS.
