V naší škole se vyučuje hra na dechové nástroje dřevěné (příčná flétna, klarinet, saxofon) a dechové nástroje žesťové (trubka, baryton, pozoun, lesní roh, tenor, tuba)

    Studium dechových nástrojů začíná s využitím přípravného nástroje, kterým je zobcová flétna.  Po získání potřebných fyzických předpokladů přejde žák ke studiu hry na vybraný dechový nástroj, který je mu zdarma zapůjčen.  V průběhu studia se žáci zapojují do komorní hry a od 4. ročníku se součástí jejich studia stává souborová  a orchestrální hra. Podle svého založení mají žáci možnost stát se členy symfonického orchestru Decapoda nebo swingového orchestru Black Band. Oba tyto orchestry patří ve své kategorii ke špičce nejenom v Pardubickém kraji, ale také v celé České republice.

     

    Vedoucí oddělení:
     BcA. Petr Kubový žestě petr.kubovy@zusuo.cz
    Učitelé:
    Bc. Lenka Barvínková, DiS. pozoun, flétna barvinkova@gymuo.cz
    Linda Gregarová, DiS.  bicí nástroje linda.gregarova@zusuo.cz
    Ing. Adam Franc flétna  adam.franc@zusuo.cz
    Martin Hrnčíř, DiS. klarinet, saxofon martin.hrncir@zusuo.cz
    Anežka Šolcová klarinet, flétna anezka.solcova@zusuo.cz
    Pavel Vašíček, DiS. pozoun pavel.vasicek@zusuo.cz

     

     

     

     

     

     Linda Gregarová DiS.
     bicí nástroje 

    Bc. Lenka Barvínková
    pozoun

      Martin Hrnčíř DiS.
      klarinet, saxofon

      

                                 

                                                     

                                                                                                                                                                          

                                                                                                                                                                 

       BcA. Petr Kubový                                     Ing. Adam Franc
       trubka (žestě)                                             flétna 

     

     

     

     

    Třída bicích nástrojů

    Bubny a bicí nástroje jsou patrně stejně staré jako lidstvo samo. Již velký třesk na počátku vzniku vesmíru byl prvním úderem. Nejstarší známé bubny jsou ze sedmého tisíciletí před naším letopočtem.

    Bubny měly různé tvary, byly vyráběny z nejrůznějších materiálů, lišily se rozmanitostí zvuku i technikou hry. Bubny se používaly hlavně v kultovní a rituální hudbě, což můžeme  vidět ještě dnes v určitých mimoevropských kulturách. V Evropě byly  bubny a kotle známy již v raném středověku, k čemuž přispěly zejména křížové výpravy.

    Nejdůležitější předpoklady pro hru na nástroj jsou hlavně rytmické cítění, schopnost zopakovat kratší rytmický i melodický úsek, cit pro tempo a jeho pevné udržení a také samozřejmě rytmická, ale i do jisté míry harmonicko -melodická představivost pro lepší spolupráci s jinými nástrojovými skupinami. Již od začátku je nutné sledovat a hlídat fyzické předpoklady žáka a tím volit správný postup výuky.

    Cíl bubenické třídy:

    Vychovat bubeníka, který po vystudování naší školy bude použitelný muzikant a najde uplatnění v orchestru a kapele jakéhokoliv žánru. Nebude hrát jen doma na půdě nebo ve sklepě.